پیکر تراشی

پیکرتراشی موضعی چیست؟

در گذشته‌های نه چندان دور، افراد علاقه‌مند به اندام زیبا، تنها از طریق رژیم غذایی و ورزش قادر بودند تا ظاهر اندام‌شان را متناسب و زیبا جلوه دهند.

اگر شخصی به‌دلیل هرگونه اختلال در بدن دچار چاقی موضعی بود، هیچ راه‌کاری برای ازبین بردن چربی وجود نداشت. اما خوشبختانه، با پیشرفت‌های متعدد علم پزشکی و تکنولوژی مهندسی پزشکی، این روزها شاهد به بازار آمدن دستگاه‌های پیکرتراشی مختلفی هستیم که کار پزشکان را آسان‌تر کرده‌اند و امکان پیکرتراشی بدون خطر را نیز، فراهم کرده‌اند.

پیکرتراشی روشی است که از طریق آن می‌توان چربی‌های موضعی بخشی از بدن را تخلیه کرد و ساختار بدن را باتوجه به استانداردها و سلیقه شخصی، فرم‌دهی کرد.

با کمک دستگاه پیکرتراشی می‌توان با کم‌ترین تهاجم، لوله کانولا را از طریق برش کوچک یک سانتی وارد بدن کرد تا ساختار چربی‌ها را در هم شکسته و از همان ناحیه تخلیه کند.

انواع روش های پیکرتراشی

اطلاع از انواع تکنیک‌های پیکرتراشی به ما کمک می‌کند تا بدانیم دنیای این تکنولوژی تا چه اندازه گسترده‌ است و افراد متخصص برای کاهش عوارض هر یک از این روش‌ها تا چه اندازه تلاش می‌کنند. اطلاع از انواع تکنیک‌های پیکرتراشی به شما آگاهی کافی می‌دهد تا بتوانید از میان آن‌ها بهترین روش را انتخاب کنید و از نتیجه فوق‌العاده آن لذت ببرید.

جراحی شکم چاق اولین بار با رویکرد جراحی فتق ناف انجام می‌شد. به این صورت که بخشی از چربی و پوست شکم از قسمت پایین، بریده شده و سپس دو طرف شکم بهم دوخته می‌شدند. اما مسلما بعد از مدتی مشخص شد که این روش کارآیی چندانی ندارد.

بعد از آن، پزشکان تصمیم گرفتند که برای کاهش چربی های اضافه بدن از روشی مشابه با لیفت صورت استفاده کنند. اما با توجه به اینکه در این شیوه احتمال جابجایی ناف وجود داشت، از روش‌هایی استفاده کردند که ناف را سر جای خود نگهدارد یا اصطلاحا از روش های پیکر تراشی بدون جراحی کمک می گیرند.

جراحی لاغری به روش لیپوماتیک

لیپوماتیک یکی از جدیدترین روش پیکر تراشی است که در آن می‌توان به سرعت از چربی‌های اضافه بدن راحت شد.

در این روش نیازی به ایجاد برش در شکم و یا ناحیه مورد نظر نیست؛ چرا که با ایجاد یک سوراخ، میله‌ای وارد ناحیه موردنظر شده و چربی‌های اضافه را خارج می‌کند.

یکی از مهمترین مزایای لیپوماتیک این است که از چربی‌های خارج‌شده می‌توان برای سایر قسمتهای بدن استفاده کرد.

پس اگر قصد فرم‌دهی به سایر بخش‌های بدن با چربی سازگار با بدن خودتان را دارید، لیپوماتیک روش خوبی خواهد بود. بنابراین، در صورتی که برای این جراحی واجد شرایط باشید، لیپوماتیک بهترین روش پیکرتراشی خواهد بود.

جراحی لاغری با لیپوست

لیپوست نیز یکی دیگر از روش‌های پیکرتراشی است. برای انجام این جراحی از تکنیک T.L.A و ویبریشن به صورت رفت و برگشت استفاده می‌شود. در نتیجه، چربی‌ها به صورت یکنواخت از بدن کنده شده و خارج می‌شوند. بنابراین، احتمال گلوله شدن چربی‌ها در هنگام جراحی وجود ندارد. در این روش مشابه با لیپوماتیک، چربی‌ها سالم خارج شده و قابل استفاده برای تزریق به قسمت‌های دیگر بدن خواهد بود.

جراحی شکم ابدومینوپلاستی

ابدومینوپلاستی یا عمل ابدو یکی دیگر از جراحی‌هایی است که برای زیبایی شکم و لاغری مورد استفاده قرار می‌گیرد. ابدومینوپلاستی، تحت بیهوشی کامل باید انجام شود، دو برش در ۲ قسمت مختلف بدن ایجاد می‌شود. یک برش در قسمت لگن تا نزدیک به ناحیه تناسلی و برش دیگر در اطراف ناف.

سپس، پوست این ناحیه‌ی برش‌زده از روی عضلات برداشته می‌شود. بعد از آن، پزشک، عضلات ناحیه شکم را به سمت هم می‌کشد تا ظاهری زیبا به این بخش داده شود. سپس، پوست، روی عضلات قرار داده شده و بخش‌های اضافه آن برداشته می‌شود (برشی که در ناحیه ناف ایجاد شده است، مانع از جابجایی ناف در شکم می‌شود).

دکتر کلانتری
دکتر کلانتری
مقالات: 16
سوالی ندارید؟
Call Now Button